Jednodnevna putovanja za članove kluba 2021.

15.05.

11.07.    Karlovačke 4 rijeke
7.-8.08.  Županijska biciklijada
03.10.   Cetingradska osmica

Višednevna putovanja za članove kluba 2021.

24. - 25.04.

Breveto 200 km

Veliki Lički Krug

licki_krug1
Evo se opet hvatam pera i tinte, jer očekivano izvješće o ličkom putovanju iz Ljubine pisarnice nikako da stigne, a reda mora biti. Pa onda da počnem po redu:

U jednodnevnom putovanju 'Pedale Laganini' po ličkim cestama, znanom kao 'Veliki Lički Krug' (kodno ime 'Lička kapa', dužine 110 km) učestvovalo je, vjerovali ili ne, 18 biciklista i Ljubo logističar u pratećem vozilu. Mišljenja sam da nema smisla nabrajati sve učesnike poimence – neki će pojedinci biti spomenuti, a većina neće. Ionako će se prva 'Lička kapa' vjerujem često spominjati.
Dakle da krenemo - karavana od 4 automobila i 1 kombija krenula je iz Karlovca u subotnje jutro 14. svibnja 2011. godine u 6:40 sati, nešto iza planiranog vremena. Važno je spomenuti da smo u kombiju po prvi put slagali bicikle 'na kat', što bi se možda moglo i patentirati.
Putovanje na relaciji Karlovac – Slunj – Borje prošlo je brzo i u dobrom raspoloženju, zahvaljujući rijetkom jutarnjem prometu i tekućoj potpori iz solidno pripremljenog provijanta.
Pred motelom 'Borje' prvi složeniji zadatak – iskrcavanje bicikala, klupski doručak, prekrcavanje i slaganje putne prtljage (čitaj: krute i tekuće hrane) u prateće vozilo, presvlačenje i spremanje biciklista, traženje toaleta u podrumu motela, i na kraju milenijska fotografija prije polaska.

lika-2011-1

Kolona od 18 biciklista kreće iz Borja u 8:30 sati, cestom kroz selo Vrelo prema prvom cilju – 6 km udaljenom prijevoju Pogledalo (883 m/nv) – kroz 4 serpentine i uspon od 200 m visinske razlike. Odmah na početku i prvo iznenađenje – cesta se uspinje u savršeno izvedenom jednolikom nagibu, tako da Pogledalo postaje 'šala – mala'.
Poslije predaha na prijevoju i pogleda unatrag u Koreničko Polje, slijedi jutarnja biciklistička rapsodija – spust u polje Homoljac, a zatim brza vožnja čarobnim krajolikom planinskih livada i crnogoričnih šuma sve do Čudinog Klanca, iza kojeg kratkim spustom silazimo u Gornji Babin Potok (19. km). Cijelim putem su široka prostranstva sasvim pusta – tek nekoliko krava na paši, umjesto nepreglednih stada.
Iz Babinog Potoka nastavljamo forsiranom vožnjom do Vrhovina (28. km), kroz isti lički krajolik – cestom kroz zelena polja koja odišu jutarnjom svježinom, okružena šumovitim obroncima Kapele i Stipanova Griča.
U Vrhovinama slijedi odmor na parkiralištu pred nekad čuvenim restoranom 'Jelen', koji je već duže vrijeme širom otvoren. No okrijepa iz vlastitih zaliha stoji na raspolaganju, jer je Ljubo s pratećim vozilom uvijek nama za petama. Početno kašnjenje prema planiranoj satnici smanjujemo na 15 minuta. Raspoloženje je na visini doživljaja.
Slijedi 6-kilometarski brzi spust kroz Dragu Brakusovu do Zalužnice, a zatim preko Čovića do Ličkog Lešća u dolini Gacke (42. km), najniže točke ovog kružnog putovanja (454 m/nv).
Iz Lešća počinje 4 kilometra uspona do Ramljana (650 m/nv), kao drugi brdski ispit. Ali ponovo iznenađenje – opet ugodno – uspon je jednolik, i u stvari relativno lagan. Na pola puta zastajemo na uređenom odmorištu s pogledom na dolinu Gacke, a zatim, poslije još jedne milenijske fotografije, nastavljamo preko Ramljana u pravcu Perušića.

lika-2011-2

Cesta vijuga zatvorenim šumovitim krajolikom, prelazi iznad autoceste Zagreb-Split, izmjenjuju se kraći usponi i spustevi, i polako se na desnoj strani otvara vidik prema udaljenom nazubljenom grebenu Velebita.
Na lijevoj strani pogledavam šumovite prijevoje Ljubova (991 m/nv), misleći o najtežem usponu koji nas očekuje poslije ručka. Kroz selo Kvarte stižemo u Perušić u 12:30 sati, točno po planiranoj satnici (64. km).
Do Perušića smo prešli nešto više od pola puta, bez ikakvih problema, osim zadnjeg mjenjača na Davorom biciklu, koji je otkazao na završnom dijelu uspona, iza Ramljana. Ali tada je na scenu stupio Ljubo s pratećim vozilom i problema nije bilo. U Perušiću smo svi na broju !

lika-2011-3

Poslije kraće okrijepe ispred lokalne trgovine, što je, usput rečeno, statutarna obveza za članove kluba, slijedi ručak u lijepo uređenom parku u centru mjesta. Okupljeni oko fontane sa vodoskokom, u hladovini drvoreda, temeljito čistimo zalihe hrane i pića.
Po obavljenom ručku i dobrom odmoru krećemo dalje – najprije 10 km lagane vožnje po ravnici, preko Ličkog Osika do Široke Kule (74. km), a zatim slijedi najteža dionica dana – 13 km uspona na prijevoj Ljubovo, sa 400 m visinske razlike. Sunce nemilice prži, ali Pedale ne posustaju. Pomoć pratećeg vozila koristimo samo Boris i ja, a kasnije i Davor.
Sa Ljubova slijedi 7 km spusta u Krbavsko Polje, u Bunić, cestom koja je mjestimice dosta oštećena. Na polovici puta puca pogled preko Laudonova gaja na cijelu Krbavu sve do Udbine, udaljene petnaestak kilometara.
Ispod Bunića nas čeka zaslužena nagrada – gostionica pored ceste, sa terasom i suncobranima, i ličkom kapom na zidu.

lika-2011-4Biciklisti pristižu po dvojica, trojica u grupi, i za par minuta ponovo smo svi na broju.
Moram priznati da sam u tom trenutku s olakšanjem odahnuo, te ponesen ushitom otvorio klupski račun na šanku. Članovi Pedale su uredno naručili 'Velebitsko', 'Kasačko' ili 'Karlovačko'. Kad nema Štefa ono žuto se ne pije.

Od Bunića ulazimo u završni dio putovanja – najprije 10 km laganog valovitog uspona do sela Vrpile (820 m/nv), a zatim 4 km lijepog spusta, preko Kalebovca u Korenicu (107. km). Još je preostalo 3 km ravnice do Borja, i gotovo je, gotovo !
Slijedi presvlačenje, pakiranje prtljage i bicikala, te povratak u Karlovac.
I na kraju da zaključim - odradili smo još jedan zahtjevan plan, s izuzetno velikim brojem učesnika i opsežnom logistikom. Odvezli smo na biciklima kružnu turu dužine 110 km, sa 1.600 m uspona, bez ikakvih problema i nezgoda, točno po planiranoj satnici.
Kao što pjesma kaže: 'Ličko Lešće, Otočac i Brinje – mala moja ne zaboravi me', siguran sam će i nama 'Lička Kapa' ostati novi, nezaboravni kamenčić u mozaiku naših biciklističkih doživljaja.